77.551 %0.89
2,8775 %-0.07
  • Kmaraş23 °C
K.Maraş’tan – Giresun’a uzanan Gönül Köprüsü

Oğuz Karakoç, Gönül Köprüsü Kapsamında K.Maraş'tan Giresun iline yapılan geziyle ilgili anılarını yazdı.
10 Mayıs 2011 Salı 08:19
Yazı Boyutu:
Metni küçült
Metni büyüt

Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü Basın-Yayın Koordinatörü Oğuz Karakoç, Gönül Köprüsü Kapsamında Kahramanmaraş'tan Giresun iline yapılan geziyle ilgili anılarını yazdı. İkinci bölümünü yayınlıyoruz.

Uzun yolculuğun verdiği yorgunluk nedeniyle gece yatağıma yattıktan hemen sonra uyuya kalmışım. Sabah Ezanı sesiyle uyandım. Biraz sonra hava aydınlanmaya başladı. Pencereden dışarıya baktığımda gözüme ilk ilişen karşıdaki çatı üzerinde tek ayağı üzerinde uyuklayan bir martı kuşu oldu. Pencereden biraz sağa ileriye doğru baktım yeşillikler arasında estetik bir görünüm arz eden Giresun evlerini gördüm. Şehrin bu güzelliği ilk anda beni etkilemeye başlamıştı.

Kaldığım 3. kattan 1. kata inerek oradaki bilgisayardan haberleri okuyarak zamanı değerlendirdim. Kahvaltı saati 07.30–08.30 arası idi öğrencilerimizle birlikte sıraya girerek yiyebileceğimiz kadar gıda çeşitlerinden alarak  öğrencilerimizle birlikte kahvaltımızı tamamladık. Hava parçalı bulutluydu, yemeklerini yiyen öğrencilerimiz bahçede toplanmaya başlamışlardı. Önceden hazırlanan program doğrultusunda bugün öğrencilerimizi mihmandar ailelere teslim edecektik. Giresun Milli Eğitim Müdür yardımcısı ve Gönül Köprüsü Proje Koordinatörü  İbrahim Korkmaz başkanlığında tüm görevliler hazırladıkları listele doğrultusunda öğrencilerimizi görev alan okul yöneticileri aracılığıyla mihmandar ailelere teslim ettiler. Öğrencilerimizi gün boyunca mihmandar aileler gezdirecekler ve ağırlayacaklar, akşam da bize teslim edeceklerdi.

Öğrencilerimizin mihmandar ailelere tesliminden hemen sonra Giresun Gönül Köprüsü yöneticilerinden Giresun Milli Eğitim Müdür yardımcısı ve Gönül Köprüsü Proje Koordinatörü  İbrahim Korkmaz ve Giresun Milli Eğitim Arge Koordinatörü Ziya Özkan Rehberliğinde İl Merkezinde bizim için şehri tanıtım amacıyla bir gezi düzenlendi.

İlk ziyaretimiz Gazi Topal Osman Ağa anıtı oldu.  Edindiğimiz bilgiye göre Gazi Topal Osman Ağa, Giresun’un Hacı Hüseyin mahallesindeki köklü bir aile olan Feridunzadeler' dendir. Annesi Zeynep hanımdır. Osman Ağa ticaretle uğraşırken 1912 yılında Balkan savaşı başlamış, babası askerlik bedelini ödediği halde o, gönüllü bir birlik oluşturarak savaşa katılmıştır. Başarılarından dolayı yarbaylık rütbesine kadar yükselmiştir. Bu savaşlarda sağ ayağından ağır bir şekilde yaralanmış, tedavisinden sonra "GAZİ" unvanı alarak Giresun'a geri dönmüştür. Ağustos 1922'de 42. ve 47. Gönüllü Alayları Başkomutanlık yapmış, Sakarya Meydan Muharebesine katılmış. Osman Ağa 'nın ölümü ve Cumhuriyet Şehidi olması. 2 Nisan 1923 tür ve Osman Ağa Giresun kalesine gömülür.

Osman Ağa’nın anıtından ayrılarak Gazi caddesinde dolaşıyoruz. Giresun Öğretmenevine giderek çaylarımızı içip yorgunluk gideriyoruz. Güzel bir sohbet sonrası tarihi Giresun Kalesi ve Gazi Topal Osman Ağa’nın mezarını ziyaret için yeniden geziye başlıyoruz.

Giresun Kalesi şehri ikiye bölen yarımadanın ucundaki tepe üzerinde, I. Pharnakes (M.Ö. 2. yüzyıl) tarafından yaptırılmış. İç ve dış kale olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Güneybatıdan başlayarak ve kenti çevreleyerek kuzeydoğuya uzanan kale duvarlarının bir bölümü yıkılmıştır. İç kalede bir saray kalıntısı bulunmaktadır. Büyük blok taşlarla örülmüş olan kalenin kuzeyinde,  sığınak olarak kullanıldığı düşünülen mağaralar vardır. Kale surları, Roma döneminde onarım görmüştür. Günümüzde piknik ve günübirlik kullanım alanı olarak düzenlenmiştir.   Kültür ve Turizm Bakanlığınca onarım çalışmaları devam etmektedir. Gezilebilecek tarihi mekânlarındandır. Kalede çeşitli etkinlikler de düzenlenmektedir. Kaleden kenti kuşbakışı izliyoruz ve Gazi Topal Osman Ağa’nın mezarını da ziyaret ediyoruz.

Vakit öğle oluyor. Giresunlu gönül dostları bizlere kalede mangal partisi hazırlamışlar. Balık ve tavuklar pişirilerek ikramlar yapılıyor. Özellikle birkaç çeşit balıktan oluşan ızgarayı tercih ediyorum. Kalede çok zevkli bir piknik gerçekleştiriyoruz. Bir müddet sonra kaleden ayrılıyoruz, martı sesleri arasında yüksekten aşağıya doğru Karadeniz’i seyrede seyrede yürüyerek iniyoruz.

Kıyıya geldiğimizde görevli arkadaşlarımız bizi “Giresun Adası”na götüreceklerini söylediler ve ada hakkında da şu bilgileri aktardılar. Giresun Adası, Karadeniz'de bulunan iki adadan biridir. Giresun Adası kıyıdan 1.6 km açıkta olup, 40.000 metrekare alana sahiptir. Adada özellikle Akdeniz defnesi ve Yalancı Akasya başta olmak üzere 71 tür doğal otsu ve odunsu bitki türü bulunmaktadır. Sonradan 10 adet ağaç türü daha ilave edilmiştir. Karadeniz'de Karabatak ve martıların doğal olarak ürediği ada aynı zamanda göçmen kuşların uğrak ve dinlenme yeridir. Hakkında birçok efsaneler anlatılan, Amozanların ve birçok kavmin yaşadığı adada mitolojik çağlara ait birçok kalıntı bulunmaktadır. İkinci derece sit alanıdır. Yaz mevsiminde yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı olan ada günübirlik ziyaret edilerek piknik yapılmaktadır

Giresun Adası ile ilgili olarak birtakım efsaneler anlatılmaktadır. Tarihi kaynaklar Amazon kraliçelerinin savaş tanrısı Ares adına tapınak yaptırdıklarını ve Sinop Piskoposu Agias Phokas'ın manastırı olduğundan söz etmektedir. Adada Alexius II zamanında yapılan sur kalıntıları, kuleler, manastır (iç kale), tarihi pişmiş toprak fıçılar ve bazı yapı temelleri bulunuyor. Sit alanı olan ada koruma altında. Adaya yazın Giresun limanından tekne turları düzenleniyor. Cenevizliler ve Venedikliler tarafından gemi sığınağı olarak uzun süre kullanılan adanın şu anki sahipleri yabani göçmen kuşlar, karabataklar ve martılar. Adada bulunan Hamza Taşı ana tanrıça Kybele'yi temsil eden, sacayak gibi 3 ayak üzerine oturmuş bir taş. Ocak (aile) kültürünü temsil ediyor. Kutsal taş 4 bin yıllık geçmişi ile dini inançlar gereği yaşlılar için umut veren ve mistik güç kaynağı olan dilek taşı. Her yıl 20 Mayıs'ta Uluslararası Aksu Festivali'nde düzenlenen ve soyun sürdürülmesi inancıyla yapılan sacayaktan geçme geleneği, adanın etrafının dolaşılmasıyla tamamlanıyor. Ada turu Hamza Taşı'ndan başlayıp yine orada son buluyor.

Bu bilgileri öğrendikten sonra motorlu bir balıkçı teknesiyle adaya hareket ediyoruz. Adaya yaklaştıkça görüntüsü güzelleşiyor özellikle martı ve karabataklar hoş geldiniz dercesine çevremizde ötüşüp uçuşuyorlar. Adaya ilk adımı atar atmaz adada görevli Bey ve eşi bizi karşılıyorlar ada hakında bilgi veriyorlar. Adayı gezmeye başlıyoruz olağanüstü bir manzara ile karşılaşıyoruz. Mistik bir havası var insanı dinlendiriyor. Yunus balıklarının gösterisi eşliğinde adada farklı bir hayat buluyoruz. Hamza Taşı etrafında dolaşıyoruz önünde hatıra fotoğrafları çektiriyoruz ve bir müddet sonra ayrılarak tekrar Giresun’un merkezine dönüyoruz.

Giresun deyince akla fındık geliyor. Kaliteli fındık ürünlerinin satışını yapıldığı ünlü “Fındıkevi” ni ziyaret ediyoruz. Görevli değişik fındık ürünleri hakkında bizleri bilgilendiriyor. Arkadaşlarımız kendilerince beğendikleri ürünlerden alarak çantalarına koyuyorlar. Fındık Evinden ayrılarak bu seferde Fındık ürünlerinde isim yapmış FİSKOBİRLİK Eğitim ve Sosyal tesislerine gidiyoruz. Orada ikram edilen çay ve fındıkları yiyip dinlendikten sonra ayrılıyoruz.

Harika bir program hazırlayan Giresun İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İbrahim Korkmaz’ın bizleri bugün için son gezdireceği yer Süleyman Ağa İzci Evi oluyor. Giresunlu izciler kullanılmayan eski bir İlköğretim okulunu öyle güzel tamir ve donatımını yapmışlar ki gördüğümüz güzellik onların çalışmalarını adeta yansıtıyor. Odaları tek tek geziyoruz. Her oda farklı bir şekilde tasarlanmış. İl İzci Kurulu Başkanı Mehmet Seyranlıoğlu, Süleyman Ağa İzci Evi Müdürü Turgay Kiraz ve ekibi ızgara çeşitlerinden oluşan akşam yemeğimizi yedirmeden göndermiyorlar. Yemeğin peşinden İzci Evinin Şark odasına geçiyoruz. Soba yanıyor, üzerindeki demlenmiş çaydan da ikram ediliyor. Çayın tadı damağımızda kalıyor, emeği geçenlere teşekkür edip mutlu bir şekilde Otelcilik ve Turizm Okuluna dönüyoruz.

Mihmandar aileler öğrencileri getirmişler ama onlardan ayrılmak çok zor geliyor. Hasretle sarılmalar, kucaklaşmalar ve duygulu anlar yaşanıyor. Öğrencilerimizi evlerine götürmek için ısrar edenler var ama bu yönetmenlik gereği mümkün değil. Öğrencilerimizi sağlıklı bir şekilde teslim alıyoruz ve dinlenmeleri için pansiyona gönderiyoruz.

Yarın: Valilik, Milli Eğitim ve İlçe ziyaretleri

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
1 . ABDULBAKİ GÜNIŞIĞI2
2 . BEKİR PAKSOY2
3 . YAŞAR OKUR2
GÜNDEM
Vali Kocatepe’den Duygusal vedaDenizli Valiliğine atanan Şükrü Kocatepe kentten ayrılmaya hazırlanırken Valilik sitesinde yayımladığı veda mesajı duygusal ifadeler taşıyor
EKONOMİ
İş ve İşçi Arayan Bu Fuarda Bir Araya GeliyorKahramanmaraş Çalışma ve İş Kurumu tarafından bu yıl ikincisi düzenlenecek olan 2.İnsan Kaynakları ve İstihdam Fuarı 26-27 Eylül 2014 tarihinde Kafum Merkezinde düzenlenecek.

GÜNDEM
Kıyma Makinesine Elini KaptırdıKahramanmaraş’ın Elbistan ilçesinde kıyma makinesine elini kaptıran kadın, itfaiye ekipleri çabasıyla sıkıştığı yerden kurtarılarak hastaneye kaldırıldı.
Kore Gazisi Son Yolculuğuna UğurlandıKahramanmaraşlı 87 yaşındaki Kore gazisi Şerafettin Öztürk, son yolculuğuna uğurlandı.

Okay: “Ahiliğin Temelinde Vatan ve Millet Sevgisi Vardır”Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, Ahilik haftasını kutladı. Başkan Okay 22-28 Eylül tarihleri arasında kutlanan Ahilik Haftası nedeniyle bir mesaj yayınladı.
GÜNDEM
9. Uluslararası Kurban Organizasyonu BaşladıMahmud Es’ad Coşan (MEC) Vakfı, bu yıl “unutulanı seç” çağrısıyla düzenlediği 9. uluslararası kurban organizasyonuyla kurban ibadetini kolaylaştırma ve lâyıkıyla yerine getirme hizmetine devam ediyor.

ASAYİŞ
Su Kuyusuna Düşen Yaşlı Adam BoğulduKahramanmaraş'ın Göksun ilçesinde, su kuyusuna düşen yaşlı adam boğularak hayatını kaybetti.
GÜNDEM
Kahramanlar Offroad Kulübü’nden Örnek DavranışPazar günü Çağlayancerit İlçesi Kale Köyü Cemal ilkokuluna okul çantası, kırtasiye ve ayakkabı götürüldü.