Kaçak Turlara Dikkat

- Eskişehir'deki kaçak gezi ve tur düzenleyenlerin sayılarının arttığı, vatandaşlar için büyük riskler barındıran bu konudaki mücadelenin yeterli düzeyde yapılamadığı belirtildi.

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) üyesi seyahat acentesi sahibi Necip Çelik, Eskişehir’de düzenlenen kaçak turların çok fazla takip edilmediğini düşündüğünü belirtti. Çünkü üniversite öğrencilerinin yasal olmayacak şekilde sosyal medyada gruplar kurarak müşteri topladıklarını ve ciddi bir kitleye de ulaştıklarını belirten Çelik, "Özellikle Eskişehir’de öğrencilere, ev hanımlarına uygun fiyatlara yönelik kaçak turlar düzenleyenlerle mücadele etmeye çalışıyoruz. Ancak bunun önüne kimse tamamen geçemiyor ve dur diyemiyor” ifadelerini kullandı.

“SADECE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ DEĞİL İMAMLAR BİLE KAÇAK TUR DÜZENLİYOR”

Sadece üniversite öğrencileri tarafından kaçak turların düzenlenmediğini anlatan Çelik, “Otobüs sahibi kişiler tarafından da turlar yapılıyor. Otobüs sahibi kişilerin seyahat acente belgeleri olmaz. Tur ve gezi yapabilmek için bakanlığın belirlediği kanunlar çerçevesince sadece turizm seyahat acenteleri gezi düzenleme yetkisine sahiptir. Bunun yanı sıra bizim belediyelerimiz dahi bu konularda çok fazla bilgiye sahip değil. Çünkü Tepebaşı ve Odunpazarı belediyeleri de, vatandaşlara sene içinde ücretsiz geziler hediye ediyorlar. Bu çok güzel bir şey aslında, çok da destekliyoruz. Ama bunun yasal olmayan şekillerde yapıldığını hala kendileri idrak edemediler. Bir seyahat acentesi bir ihale yoluyla yapılır. İhaleyi açıyorlar, ama o ihaleye sadece gezi ve tur olacaksa, araç kiralama olmayacaksa, bir tek seyahat acenteleri gidebilir. İhaleye normal otobüs firmalarının girmemesi lazım. Bunun önüne geçmeye çalışıyoruz. Muhtarlar ve cami imamları bile bu kaçak turları gerçekleştiriyorlar. Bunun bilgisizlikten kaynaklandığını düşünüyoruz. Bu konuda halkın da çok bilgisi yok” şeklinde konuştu.

“HALKIMIZ BU TURLARA İNANIP GÜVENMESİN”

Necip Çelik, denetlenmelerin çok sık ve düzenli yapılmadığını, yapılırsa bu kaçak turlarla başa çıkılabileceğini vurguladı. Eskişehir’de genel olarak çok kaçak tur olduğunu ifade ederek “Kaçak turlarda Allah korusun bir yaralanma, ölüm olduğunda bunun hesabını kim verecek? O turu düzenleyen herhangi bir şahıs mı? Hiç sanmıyorum. Hâlbuki bizim acentelerimizde sigortalarımız mevcut. Olması gereken de bu. Bu profesyonel olmayan turlara halkımız nasıl inanıp güvenip gidiyor biz buna da çok şaşırıyoruz. Vatandaşımız bu konuda çok bilgili değil” şeklinde anlattı.

Çelik, bazı turizm acentelerinin de yasal olmayan şekilde belge kiralama yöntemiyle bu kaçak turlara destek verdiklerini belirtti. Bakanlığın belirlediği kanunlar çerçevesinde belge kiralama diye bir şey olmadığının altını çizen Çelik, 100 ila 150 lira civarında belge kiralayan firmaların olduğunu söyledi.

İKİNCİ GÖRÜŞMELER ESKİŞEHİR’DE OLACAK

TÜRSAB ile birlikte Bakanlıkla bir görüşme yapıldığını aktaran Çelik, “Bu konularla ilgili olarak görüşmelerin ilki Çorum ve Amasya’da gerçekleşti. Türkiye’yi kapsayan bir proje bu. Bölge Yürütme Kurumları’nın bir araya geldiği seminer şeklinde bir organizasyonun birincisi yapıldı. İkincisi Eskişehir’de yapılacak. Görüşmeler hala sürüyor. Biz bu görüşmeleri yakından takip ediyoruz. Kaçak turları engellemek için geçen Aralık ve Ocak aylarında denetimleri, takipleri sıklaştırdık ve bayağı engelledik. En son geçen aralık ayında bizzat ben de denetime gittim. Ankara yolu üzerinde polislerle beraber denetime çıktık. Yaklaşık 4 tane otobüse ceza yazıp geri çevirdik. Ama mart ayından sonra bizimde işlerimiz çok yoğunlaşıyor bu nedenle üzerine çok düşemedik. Bizim istediğimiz aslında bu Turizm Acenteleri Birliği Başkanı tarafından sırf bu kaçak turları engellemesi için 2 kişinin görevlendirmesi. Biz bu fikrimizi sunduk, olması gereken de budur. Çünkü biz acente sahipleri olarak bu hem bu işle hem kendi işlerimizle ilgilenmede yetersiz kalıyoruz. Umuyoruz ki görüşmelerimiz olumlu sonuçlanacak” ifadelerinde bulundu.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.