84.218 %0.47
581,54 %0.27
2,0905 %0.10
2,8085 %-0.16
  • Kmaraş23 °C
Karanlıktaki Kıvılcım  Sahnelenecek

Karanlıktaki Kıvılcım Sahnelenecek

Okul okul gezerek maddi bağımlılığı ile mücadele ediyorlar
03 Şubat 2011 Perşembe 11:19
Yazı Boyutu:
Metni küçült
Metni büyüt

İlimizdeki bütün okullarda yılda bir veya iki defa eğitim ağırlıklı tiyatro oyunu sahneleyen Osman Polat ve ekibi maddi bağımlılığını konu eden Karanlıkta Kıvılcım isimli oyunu sahnelemeye hazırlanıyor. Oyunda 60 kişi rol alacak, bir kısmı polis memuru ve bir kısmı ise öğrencilerden oluşacak.

Osman Polat çocukların Ali Can ağabeyi, çoğu iki kişilik oyunlar hazırlıyor. Temizlik, düzenli ders çalışma, uyuşturucu bağımlılığı gibi konularda toplumu oyunları ile bilgilendiriyorlar.

Son on yıldır ilimizdeki tüm okullarda sahne aldılar, en son mentalizmle(kaşık bükme oyunu) çocuklarının ilgisini çekmeye çalıştılar.

3.20110203112209.jpg

Osman Polat’a  yaptıkları işi soruyoruz; “Bana göre mentalizm aklı kullanma sanatıdır... Ama sınırlar olmadan...Türkçemizde sözlüğünde bile tarifi olmayan bir kelime... O yüzden kelimenin tarifi insanların yorumlarından oluşmakta... Ama 6.his, akıl okuma, düşünce gücü, telekinezi, astral seyahat, duru görü gibi fantastik diyebileceğimiz psişik ve para normal özelliklerden oluştuğu bir gerçektir.” Şeklinde bir tanımlama getiriyor. Polat, oyun hakkında detaylı bilgi verirken şunları söyledi; “ Narkotik Şubemizle birlikte çalışıyoruz, oyunun adı karanlıktaki kıvılcım. Halka ücretsiz olarak sunulacak, maddi bağımlığının kötü tarafı işlenecek, uyuşturucu baronlarının insanları nasıl aldattığını anlatan bir oyun. Oyun yaklaşık 7 sahnede oynanıyor, ana kadro da 15 kişi var, toplamda ise 60 kişi oynayacak. Oyun beğeni kazanırsa, Türkiye genelinde de sahnelenecek, en azından bölge illerinde oynatılması düşünülüyor. Bu 60 kişinin 30 öğrenci, bir kısmı polis olacak.” Dedi.

Okullarda eğitim içerikli oyunlarla sahne alıyorlar, çocukların ilgisini çekmek için mentalizm yapıyorlar. Polat bunu ise çocukları sıkmamak adına denediklerini, bir oyun olduğunu da anlattıklarını ifade ediyor. (Haber Merkezi)

 

Enis Talas
06 Mayıs 2011 Cuma 03:08
Sn. Osman Polat ve Necati Alfredo Özkan, yorumlarınızdan anladığım kadarıyla bu haber gazetecinin baştan aşağı yanlış bir haberidir. Ben editörede mesaj attım ama dönüş olmadı. Haberi okuyan herkes bu sözleri Osman Polat söylemiş olarak algılamakta. Ama bu haber yeni değil ve kimse tarafından ben yorum yapana kadar yanlıştır şeklinde yazılmamış. Ben sahnede mentalizm yapılmasına takılmadım. Sadece tarifin benim tarifim olduğunu söyledim. Eğer gazeteci mentalizm tarifini siz yapmışsınız gibi bir hata yapmışsa yapmış olduğu hatayı bir şekilde tekzip ederek düzeltmelidir.
Size başarılar dilerim.
osman hoca
04 Mayıs 2011 Çarşamba 02:26
sn.enis talas tiyatro g.snt.ynt.menliği benim kendime verdiğim bir sahne adı değil çalıştığım kurumlardan aldığım mesleki ünvandır bu çizgideki bir insanın başkasının söylemini kaldıki farklı bir meslek hakkında yorum yapmayacağını bilmeniz lazım aksine o fotodaki alfredo tiyatroda benim sahnemde sizin mesleğiniz olan mentalizm tanıtımı yapıyor bende ona musade ediyorum işte bu hoşgörüdür tiyatro gnl.snt.yntmeni osman hoca
Necati Alfredo ÖZKAN
04 Mayıs 2011 Çarşamba 01:39
Genel sanat yönetmenim Osman POLAT adına ALANYA AKDENİZ ORTA OYUNLARı SANAT MERKZİ ANİMASYON YONETMENİ OLARAK KONUSUYORUM.Ben NECATİ ALFREDO ÖZKAN.bu haberde mentalizimin acıklaması osman polat tarafından yapılmamıstır.Haberi yazan gazetecinin tamamiyle iyi niyeli bir haberi olup mentalizimin acıklamasını Enis Talas ın yorumuyla yapmiş olması yanlıs anlasılmalara mahal vermistir. bilgilerinize sunarim gereginin yapılmasını arz ederim.

Saygılarımla
MENTALİST
NECATİ ALFREDO ÖZKAN
Enis Talas
03 Mayıs 2011 Salı 20:17
Sn.Osman Polat,
çocuklara doğru insanlar olarak gösteri yapmanızı öneririm. Benim mentalizm tarifimi her nedense kendi tarifiniz gibi yazmışsınız. Öncelikle kendiniz yaptığınız işe bir tarif bulun ve başkalarının düşüncelerini sanki kendi düşüncenizmiş gibi kopyalamayın. İzinsiz sitemden almış olduğunuz tarifi kullanıyorsunuz ve bu yasalara göre suçtur. Eğer bu tarifi kullanacaksanız da Enis Talas'a göre mentalizm şudur diyerek kullanın. Sizi kınıyorum.
osman
03 Şubat 2011 Perşembe 23:04
ben öncelikle bu haberi yapan abime çok teşekkür ediyorum.işte bu çocuklarımıza kötü alışkanlık yapan maddelerden ançak bu şekilde oyun olarak onlara anlatılır çünkü onlar çocuk, zorlarsan birşeyi yapma diye üstelerler yani merak eder yapar ama böyle komedi, oyun tarzı, etkinlikler şeklinde anlatılırsa inan onlarda daha iyi şekilde anlayacaktır.emniyetimize ve milli eğitim müdürlüğümüze çok çok teşekkür ederim .
1 . KÜRŞAT KAYNAR1
2 . YAŞAR OKUR1
GÜNDEM
Araştırmacı Yazar Mustafa Köş:“Dedebaba İle Himmetbaba Kardeşler”Afşin Kent Konseyi Tarih Araştırmaları Bölümü Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa Köş, Afşin’de bulunan Dedebaba ile Elbistan’da bulunan Himmet Baba’nın kardeş olduklarını ifade etti.
SPOR
Değişim Fatih Ceyhan İle BaşlıyorKahramanmaraşspor’da Faturavizyon dönemi önceki gün resmen sona erdi. Kulübü Kahramanmaraşlı iş adamı Fatih Mehmet Ceyhan 8 Milyon 300 Bin TL olan borları karşılığında devraldı.

GÜNDEM
İlk Hediyeler Onikişubat’tanOnikişubat Belediyesinin başlattığı “Hoş geldin bebek” projesi kapsamında, ilçede dünyaya gelen çocuklara ilk hediyeleri takdim edildi.
GÜNDEM
Hayırsever Vatandaştan Örnek DavranışKahramanmaraş Göksun ilçesinde 75 yaşındaki hayırsever Bayram Koç, 4 katlı binasını Diyanet Vakfı'na bağışladı.

POLİTİKA
Üç Adayın Dostlarla Gönül Buluşması Prof. Tahir Akgemci, Yusuf Temizkan ve Av. Neslihan Koca Nergiz, iftar sofrasında dostlarıyla bir araya geldiler.
GÜNDEM
Hizmet Seferberliği BaşlıyorKahramanmaraş’ın metropol ilçelerinden Onikişubat, Ramazan Bayramının ardından yatırımlarına hız verecek.

GÜNDEM
Kardeşlik İftarında Abdulhamithan Cami Doldu TaştıKardeşlik Sofrasında Bir Araya Gelen Kahramanmaraşlılar Ve Suriyeliler, Aralarını Bozmak İçin Ekilen Nifak Tohumlarının Yeşermesine İzin Vermeyeceklerini Söylediler
GÜNDEM
Sosyal Belediyecilikte Onikişubat FarkıOnikişubat Belediyesi, mübarek Ramazan ayında gerçekleştirdiği faaliyetler ile sosyal belediyecilikte takdir topladı.

25 Temmuz 2014 Cuma 09:24
24 Temmuz 2014 Perşembe 14:01
GÜNDEM - Grev Başladı
24 Temmuz 2014 Perşembe 13:39
24 Temmuz 2014 Perşembe 13:35
24 Temmuz 2014 Perşembe 11:16
ÜYE İŞLEMLERİ
ANKET
CUMHURBAŞKANI OLARAK KİMİ GÖRMEK İSTERSİNİZ?
  • ÇOK OKUNANLAR