77.821 %-1.45
587,41 %0.47
2,2195 %1.09
2,8755 %1.16
  • Kmaraş17 °C
Karanlıktaki Kıvılcım  Sahnelenecek

Karanlıktaki Kıvılcım Sahnelenecek

Okul okul gezerek maddi bağımlılığı ile mücadele ediyorlar
03 Şubat 2011 Perşembe 11:19
Yazı Boyutu:
Metni küçült
Metni büyüt

İlimizdeki bütün okullarda yılda bir veya iki defa eğitim ağırlıklı tiyatro oyunu sahneleyen Osman Polat ve ekibi maddi bağımlılığını konu eden Karanlıkta Kıvılcım isimli oyunu sahnelemeye hazırlanıyor. Oyunda 60 kişi rol alacak, bir kısmı polis memuru ve bir kısmı ise öğrencilerden oluşacak.

Osman Polat çocukların Ali Can ağabeyi, çoğu iki kişilik oyunlar hazırlıyor. Temizlik, düzenli ders çalışma, uyuşturucu bağımlılığı gibi konularda toplumu oyunları ile bilgilendiriyorlar.

Son on yıldır ilimizdeki tüm okullarda sahne aldılar, en son mentalizmle(kaşık bükme oyunu) çocuklarının ilgisini çekmeye çalıştılar.

3.20110203112209.jpg

Osman Polat’a  yaptıkları işi soruyoruz; “Bana göre mentalizm aklı kullanma sanatıdır... Ama sınırlar olmadan...Türkçemizde sözlüğünde bile tarifi olmayan bir kelime... O yüzden kelimenin tarifi insanların yorumlarından oluşmakta... Ama 6.his, akıl okuma, düşünce gücü, telekinezi, astral seyahat, duru görü gibi fantastik diyebileceğimiz psişik ve para normal özelliklerden oluştuğu bir gerçektir.” Şeklinde bir tanımlama getiriyor. Polat, oyun hakkında detaylı bilgi verirken şunları söyledi; “ Narkotik Şubemizle birlikte çalışıyoruz, oyunun adı karanlıktaki kıvılcım. Halka ücretsiz olarak sunulacak, maddi bağımlığının kötü tarafı işlenecek, uyuşturucu baronlarının insanları nasıl aldattığını anlatan bir oyun. Oyun yaklaşık 7 sahnede oynanıyor, ana kadro da 15 kişi var, toplamda ise 60 kişi oynayacak. Oyun beğeni kazanırsa, Türkiye genelinde de sahnelenecek, en azından bölge illerinde oynatılması düşünülüyor. Bu 60 kişinin 30 öğrenci, bir kısmı polis olacak.” Dedi.

Okullarda eğitim içerikli oyunlarla sahne alıyorlar, çocukların ilgisini çekmek için mentalizm yapıyorlar. Polat bunu ise çocukları sıkmamak adına denediklerini, bir oyun olduğunu da anlattıklarını ifade ediyor. (Haber Merkezi)

 

Enis Talas
06 Mayıs 2011 Cuma 03:08
Sn. Osman Polat ve Necati Alfredo Özkan, yorumlarınızdan anladığım kadarıyla bu haber gazetecinin baştan aşağı yanlış bir haberidir. Ben editörede mesaj attım ama dönüş olmadı. Haberi okuyan herkes bu sözleri Osman Polat söylemiş olarak algılamakta. Ama bu haber yeni değil ve kimse tarafından ben yorum yapana kadar yanlıştır şeklinde yazılmamış. Ben sahnede mentalizm yapılmasına takılmadım. Sadece tarifin benim tarifim olduğunu söyledim. Eğer gazeteci mentalizm tarifini siz yapmışsınız gibi bir hata yapmışsa yapmış olduğu hatayı bir şekilde tekzip ederek düzeltmelidir.
Size başarılar dilerim.
osman hoca
04 Mayıs 2011 Çarşamba 02:26
sn.enis talas tiyatro g.snt.ynt.menliği benim kendime verdiğim bir sahne adı değil çalıştığım kurumlardan aldığım mesleki ünvandır bu çizgideki bir insanın başkasının söylemini kaldıki farklı bir meslek hakkında yorum yapmayacağını bilmeniz lazım aksine o fotodaki alfredo tiyatroda benim sahnemde sizin mesleğiniz olan mentalizm tanıtımı yapıyor bende ona musade ediyorum işte bu hoşgörüdür tiyatro gnl.snt.yntmeni osman hoca
Necati Alfredo ÖZKAN
04 Mayıs 2011 Çarşamba 01:39
Genel sanat yönetmenim Osman POLAT adına ALANYA AKDENİZ ORTA OYUNLARı SANAT MERKZİ ANİMASYON YONETMENİ OLARAK KONUSUYORUM.Ben NECATİ ALFREDO ÖZKAN.bu haberde mentalizimin acıklaması osman polat tarafından yapılmamıstır.Haberi yazan gazetecinin tamamiyle iyi niyeli bir haberi olup mentalizimin acıklamasını Enis Talas ın yorumuyla yapmiş olması yanlıs anlasılmalara mahal vermistir. bilgilerinize sunarim gereginin yapılmasını arz ederim.

Saygılarımla
MENTALİST
NECATİ ALFREDO ÖZKAN
Enis Talas
03 Mayıs 2011 Salı 20:17
Sn.Osman Polat,
çocuklara doğru insanlar olarak gösteri yapmanızı öneririm. Benim mentalizm tarifimi her nedense kendi tarifiniz gibi yazmışsınız. Öncelikle kendiniz yaptığınız işe bir tarif bulun ve başkalarının düşüncelerini sanki kendi düşüncenizmiş gibi kopyalamayın. İzinsiz sitemden almış olduğunuz tarifi kullanıyorsunuz ve bu yasalara göre suçtur. Eğer bu tarifi kullanacaksanız da Enis Talas'a göre mentalizm şudur diyerek kullanın. Sizi kınıyorum.
osman
03 Şubat 2011 Perşembe 23:04
ben öncelikle bu haberi yapan abime çok teşekkür ediyorum.işte bu çocuklarımıza kötü alışkanlık yapan maddelerden ançak bu şekilde oyun olarak onlara anlatılır çünkü onlar çocuk, zorlarsan birşeyi yapma diye üstelerler yani merak eder yapar ama böyle komedi, oyun tarzı, etkinlikler şeklinde anlatılırsa inan onlarda daha iyi şekilde anlayacaktır.emniyetimize ve milli eğitim müdürlüğümüze çok çok teşekkür ederim .
1 . ABDULBAKİ GÜNIŞIĞI7
2 . ALİ KARAPATLAK1
3 . YAŞAR OKUR1
ASAYİŞ
Alacak Verecek Meselesi Kanlı Bitti Kahramanmaraş’ta alacak verecek meselesi kanlı bitti. Alacaklı olduğu iddia edilen şahıs, 6 yaşındaki oğluyla evinden çıkan Celal Görkem’e kurşun yağdırdı. Celal Görkem olay yerinde hayatını kaybetti.
EKONOMİ
Kahramanmaraş 8 Ayda 1.2 Milyar Kilovat Elektrik TükettiKahramanmaraş, 2014 yılının ilk 8 ayında 1 milyar 124 milyon 507 kwh elektrik tüketti. Akedaş Elektrik Dağıtım A.Ş. verilerine göre, Ocak-Ağustos döneminde elektrik tüketimi 1.124.507.012,5 kwh’ye ulaştı.

GÜNDEM
Başkan Erkoç: “Çocuklarımız Geleceğimizin Teminatıdır”Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, yeni eğitim-öğretim yılının başlaması dolayısıyla bir mesaj yayınladı.
GÜNDEM
Afşin’de Tahiroğullarının mutlu günüKardeş şehir Trabzon’dan Kahramanmaraş Afşin’e, Tahiroğlu ailesine gelin geldi.

KÜLTÜR SANAT
“Aşk Ve Yedi Güzel Adam” Okurlarına Merhaba DediKahramanmaraşlı yazar Mürvet Sarıyıldız’ın yeni kitabı Aşk ve Yedi Güzel Adam satışa sunuldu
GÜNDEM
9 Göl’e 99 Bin Adet Balık BırakıldıKahramanmaraş Tarım İl Müdürlüğü tarafından Antalya’dan getirilen sazan balıkları Kahramanmaraş ve İlçelerinde bulunan 9 Göl ve Gölete bırakıldı

ASAYİŞ
Kayınbabasını Bıçaklayan Damat TutuklandıKahramanmaraş’ta kayınpederini bıçaklayan damat, çıkarıldığı mahkemece tutuklandı.
ASAYİŞ
Önce İşyeri Bastı, Sonra Elini Kolunu Sallayarak ÇıktıKahramanmaraş’ta dün gece meydana gelen olayda, bir şahıs kayınbiraderinin işyerini av tüfeğiyle bastı. Gözaltına alınan şahıs, çıkarıldığı mahkemece tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

13 Eylül 2014 Cumartesi 15:24