79.417 %-0.10
590,89 %-0.02
2,2335 %-0.22
2,8285 %-0.04
  • Kmaraş13 °C
Karanlıktaki Kıvılcım  Sahnelenecek

Karanlıktaki Kıvılcım Sahnelenecek

Okul okul gezerek maddi bağımlılığı ile mücadele ediyorlar
03 Şubat 2011 Perşembe 11:19
Yazı Boyutu:
Metni küçült
Metni büyüt

İlimizdeki bütün okullarda yılda bir veya iki defa eğitim ağırlıklı tiyatro oyunu sahneleyen Osman Polat ve ekibi maddi bağımlılığını konu eden Karanlıkta Kıvılcım isimli oyunu sahnelemeye hazırlanıyor. Oyunda 60 kişi rol alacak, bir kısmı polis memuru ve bir kısmı ise öğrencilerden oluşacak.

Osman Polat çocukların Ali Can ağabeyi, çoğu iki kişilik oyunlar hazırlıyor. Temizlik, düzenli ders çalışma, uyuşturucu bağımlılığı gibi konularda toplumu oyunları ile bilgilendiriyorlar.

Son on yıldır ilimizdeki tüm okullarda sahne aldılar, en son mentalizmle(kaşık bükme oyunu) çocuklarının ilgisini çekmeye çalıştılar.

3.20110203112209.jpg

Osman Polat’a  yaptıkları işi soruyoruz; “Bana göre mentalizm aklı kullanma sanatıdır... Ama sınırlar olmadan...Türkçemizde sözlüğünde bile tarifi olmayan bir kelime... O yüzden kelimenin tarifi insanların yorumlarından oluşmakta... Ama 6.his, akıl okuma, düşünce gücü, telekinezi, astral seyahat, duru görü gibi fantastik diyebileceğimiz psişik ve para normal özelliklerden oluştuğu bir gerçektir.” Şeklinde bir tanımlama getiriyor. Polat, oyun hakkında detaylı bilgi verirken şunları söyledi; “ Narkotik Şubemizle birlikte çalışıyoruz, oyunun adı karanlıktaki kıvılcım. Halka ücretsiz olarak sunulacak, maddi bağımlığının kötü tarafı işlenecek, uyuşturucu baronlarının insanları nasıl aldattığını anlatan bir oyun. Oyun yaklaşık 7 sahnede oynanıyor, ana kadro da 15 kişi var, toplamda ise 60 kişi oynayacak. Oyun beğeni kazanırsa, Türkiye genelinde de sahnelenecek, en azından bölge illerinde oynatılması düşünülüyor. Bu 60 kişinin 30 öğrenci, bir kısmı polis olacak.” Dedi.

Okullarda eğitim içerikli oyunlarla sahne alıyorlar, çocukların ilgisini çekmek için mentalizm yapıyorlar. Polat bunu ise çocukları sıkmamak adına denediklerini, bir oyun olduğunu da anlattıklarını ifade ediyor. (Haber Merkezi)

 

Enis Talas
06 Mayıs 2011 Cuma 03:08
Sn. Osman Polat ve Necati Alfredo Özkan, yorumlarınızdan anladığım kadarıyla bu haber gazetecinin baştan aşağı yanlış bir haberidir. Ben editörede mesaj attım ama dönüş olmadı. Haberi okuyan herkes bu sözleri Osman Polat söylemiş olarak algılamakta. Ama bu haber yeni değil ve kimse tarafından ben yorum yapana kadar yanlıştır şeklinde yazılmamış. Ben sahnede mentalizm yapılmasına takılmadım. Sadece tarifin benim tarifim olduğunu söyledim. Eğer gazeteci mentalizm tarifini siz yapmışsınız gibi bir hata yapmışsa yapmış olduğu hatayı bir şekilde tekzip ederek düzeltmelidir.
Size başarılar dilerim.
osman hoca
04 Mayıs 2011 Çarşamba 02:26
sn.enis talas tiyatro g.snt.ynt.menliği benim kendime verdiğim bir sahne adı değil çalıştığım kurumlardan aldığım mesleki ünvandır bu çizgideki bir insanın başkasının söylemini kaldıki farklı bir meslek hakkında yorum yapmayacağını bilmeniz lazım aksine o fotodaki alfredo tiyatroda benim sahnemde sizin mesleğiniz olan mentalizm tanıtımı yapıyor bende ona musade ediyorum işte bu hoşgörüdür tiyatro gnl.snt.yntmeni osman hoca
Necati Alfredo ÖZKAN
04 Mayıs 2011 Çarşamba 01:39
Genel sanat yönetmenim Osman POLAT adına ALANYA AKDENİZ ORTA OYUNLARı SANAT MERKZİ ANİMASYON YONETMENİ OLARAK KONUSUYORUM.Ben NECATİ ALFREDO ÖZKAN.bu haberde mentalizimin acıklaması osman polat tarafından yapılmamıstır.Haberi yazan gazetecinin tamamiyle iyi niyeli bir haberi olup mentalizimin acıklamasını Enis Talas ın yorumuyla yapmiş olması yanlıs anlasılmalara mahal vermistir. bilgilerinize sunarim gereginin yapılmasını arz ederim.

Saygılarımla
MENTALİST
NECATİ ALFREDO ÖZKAN
Enis Talas
03 Mayıs 2011 Salı 20:17
Sn.Osman Polat,
çocuklara doğru insanlar olarak gösteri yapmanızı öneririm. Benim mentalizm tarifimi her nedense kendi tarifiniz gibi yazmışsınız. Öncelikle kendiniz yaptığınız işe bir tarif bulun ve başkalarının düşüncelerini sanki kendi düşüncenizmiş gibi kopyalamayın. İzinsiz sitemden almış olduğunuz tarifi kullanıyorsunuz ve bu yasalara göre suçtur. Eğer bu tarifi kullanacaksanız da Enis Talas'a göre mentalizm şudur diyerek kullanın. Sizi kınıyorum.
osman
03 Şubat 2011 Perşembe 23:04
ben öncelikle bu haberi yapan abime çok teşekkür ediyorum.işte bu çocuklarımıza kötü alışkanlık yapan maddelerden ançak bu şekilde oyun olarak onlara anlatılır çünkü onlar çocuk, zorlarsan birşeyi yapma diye üstelerler yani merak eder yapar ama böyle komedi, oyun tarzı, etkinlikler şeklinde anlatılırsa inan onlarda daha iyi şekilde anlayacaktır.emniyetimize ve milli eğitim müdürlüğümüze çok çok teşekkür ederim .
1 . ABDULBAKİ GÜNIŞIĞI2
2 . YAŞAR OKUR1
3 . ATİLLA SARIYILDIZ1
GÜNDEM
Elbistan’a Özel Kömür HazırlanacakElbistan Kaymakamı ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV) Başkanı Tuncay Akkoyun, ihtiyaç sahibi ailelere dağıtılacak kömürün sevk tarihinin 27 Ekim olduğunu açıkladı.
EKONOMİ
Antep Fıstığı Zararlılarıyla Ortak Mücadele BaşlıyorTürkiye’de Antep fıstığı ekili alanlarda en yoğun görülen ve en hızlı yayılan zararlarından olan yaprak psillidi ile mücadelede Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Araştırma Enstitüleri ve üniversitelerin ilgili birimleri ulusal bir projeyle güç birliği

GÜNDEM
174. Yılda 174. Kişiye ÖdülPTT’nin 174. Kuruluş yıl dönümü nedeniyle Kahramanmaraş PTT Başmüdürü Mustafa Çoşkun basın toplantısı düzenleyerek çalışmaları hakkında bilgi verdi.
GÜNDEM
"Elbistanlılar Bir Olalım, İl Olalım Platformu" KurulduElbistan’ın Kahramanmaraş’tan ayrılarak il olmasını amaçlayan “Elbistanlılar Bir Olalım, İl Olalım Platformu” kurulduktan sonra ilk ziyaretini Elbistan Ziraat Odası’na gerçekleştirdi.

POLİTİKA
Başbakan Davutoğlu 143 Projeyi Hizmete açacak 50 projenin toplam maliyetinin 97.448.615 TL olduğunu belirten Doğan, “ Bu projeler ile eğitime 585 derslik ve 1100 toplam kapasiteli 4 pansiyon kazandırılmıştır” dedi
EĞİTİM
İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yöneticileri Okul Ziyaretlerine Devam EdiyorKahramanmaraş Büyükşehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticileri eğitim öğretim yılı başından bu yana sürdürdükleri okul ziyaretlerine Onikişubat İlçesi Zafer Ortaokulu ziyareti ile devam ettiler.

GÜNDEM
İstanbul’dan Maraş’a Uzanan Yardım EliAslen Kahramanmaraşlı olup yılardır İstanbul'da yaşayan isminin açıklanmasını istemeyen işadamı Kahramanmaraş sevdasıyla Dulkadiroğlu İlçesinde bulunan Yaşar Gölcü ilkokulu öğrencilerine ayakkabı ve kaban yardımı yaptı.
EĞİTİM
Ksü’nün Pedagojik Formasyon Kontenjanı 800’e ÇıktıKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ)’nin Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programının kontenjanı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) tarafından % 100 artırılarak 400’den 800’e çıkarıldı.

24 Ekim 2014 Cuma 15:21