Nepal’de Depreme Tanık Olan Türk Vatandaşlar Türkiye’ye Dönüyor

Nepal’de yaşanan yıkıcı deprem sırasında ülkede bulunan Yeşilbahar Ortaokulu ve öğretmenleri, bugün Türkiye’ye dönüyor.Nepal’de meydana gelen 7.9 büyüklüğündeki depremin ardından yaraların sarılmaya ç...

Nepal’de meydana gelen 7.9 büyüklüğündeki depremin ardından yaraların sarılmaya çalışılması devam ederken, felaketin yaşandığı ülkede çok sayıda Türk vatandaşı da bulunuyor. Geçtiğimiz günlerde öğretmen ve öğrencilerden oluşan 10 kişilik ekiple Nepal’e giden Yeşilbahar Ortaokulu öğretmen ve öğrencileri yıkıcı depreme tanık oldu. Şiddetli depremin ardından çok sayıda artçı sarsıntının da meydana geldiği kentte bulunan Türk vatandaşları bugün Türkiye’ye geliyor. Yeşilbahar Ortaokulu’nda görevli beden eğitimi öğretmen Meral Özçoşkun, sosyal sorumluluk projesi kapsamında öğrenci ve öğretmenlerden oluşan 10 kişilik ekiple bulundukları Nepal’de çok güzel ağırlandıklarını kaydederek, “10 kişilik bir ekiple geldik öğretmen öğrenci grubumuzla. Son iki günümüzü Lumbini’ya gezmeye gittik, dönüşte de yakalandık depreme. Biz çok hissetmedik ama şehre girmeme kararı aldık. Yolda bir çadır otelde konakladık. Güvenliğimiz açısından iyi olacağını düşündük. Dün gece de havaalanında kardeş okulumuz bize bir otobüs ayarladı. Onun içinde konakladık, daha sağlıklı olacağını düşünerek. Bugün de buradayız, iyiyiz ve 1:40’da uçağımız var, inşallah sağlıkla gideceğiz İstanbul’a. Geçmiş olsun diyorum buradaki arkadaşlarımıza, dostlarımıza. Kötü bir zamandı ama programımızı bitirdik biz sağlıklıyız, güvendeyiz. Kimse merak etmesin” dedi.

Yeşilbahar Ortaokulu öğrencisi olan Sena Sultan Sağdıç, depremin birçok tarihi bölgeyi gezdikten sonra depremin yaşandığını belirterek, “Çok fazla hissetmedik Chitwan’da olduğumuz için. Orada çadırlarda kaldık, öğretmenler daha sağlıklı olduğunu söyledi. Ailelerimizle de fazla konuşamadık, iletişim kurmaya çalıştık ama olmadı” ifadelerine yer verdi.

Aynı okulda görevli bir başka öğretmen, Dışişleri Bakanlığı’nın ve Turkcell’in kendileri ile irtibata geçtiğini sözlerine ekleyerek, “İlk günden itibaren bize kontör, SMS göndererek desteklerini ilettiler. Kendileri şahsen arayarak iyi olup olmadığımızı, nerede olduğumuzu sordular. Bu arada kriz masası da sürekli bizimle irtibat halindeydi. Neredeyiz, sağlığımızla ilgili bir sıkıntı var mı, yok mu diye. Biz onlara teşekkür ediyoruz bizi yalnız bırakmadıkları için. Biz Katmandu dışında olduğumuz için şanslıydık öğrencilerimin de söylediği gibi. Biz burada şanslıyız, kimsesiz çocuklarla birlikteydik onlara yardımımız dokunabildiği için şanslıydık. Dolayısıyla depremden kurtulabildiğimiz için de şanslıydık, şimdi şanslı olarak evimize geri dönemeye çalışıyoruz” açıklamasını yaptı.

Öğretmen Aysun Akman ise Yeşilbahar Ortaokulu’nun kardeş okulu olan Nobel Koleji direktörünün kendilerini hiçbir şekilde yalnız bırakmadığını vurgulayarak, “Organizasyonun başından beri, hiçbir şekilde bırakmadı. Normalde kendi ailesi de deprem yaşadı. ‘Ben sizi bırakıp ailemin yanına gitmek istiyorum’ diyebilirdi, hiçbir şekilde bizi bırakmadı. Güvenlik anlamında, diğer anlamda hiçbir sıkıntı çekmedik. Şartlar zordu, çok zordu ama arkadaşımız bizi hiçbir zaman bırakmadığı için kendimizi güvende hissettik. Bizi güvende hissettirdi, gitmedi ‘Deprem oldu ailemin yanına gideyim’ demedi. Asla bırakmadı bizi” dedi.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.