Rusya’da gözaltına alınan iş adamları döndü

Rusya'da düzenlenen fuara katılmak üzere bu ülkeye giden gözaltına alınan iş adamları, Türkiye'ye geri gönderildi.

Rusya'da gözaltı süresi boyunca aç ve susuz bırakıldıklarını belirten iş adamları, görevlilerin üzerlerindeki giysileri çıkarttırdığını ve valizlerine el koyduklarını iddia etti. Türkiye'nin geçtiğimiz günler Rus savaş uçağını düşürmesinin ardından iki ülke arasında yaşanan kriz devam ediyor. Rusya'ya iş ve turistik gezi için giden Türk vatandaşları geri gönderiliyor. Rusya'da gözaltına alınıp sorgulanan bazı vatandaşlar bugün Aeroflot Havayolları ile Türkiye'ye geri gönderildi. Atatürk Havalimanı'na gelen işadamları ve bazı vatandaşlar yaklaşık 24 saat gözaltına alınarak sorgulandıklarını belirtti. Rusya'dan geri gönderilen vatandaşlar Moskova'da valizlerine el konulduğunu ve Rusya tarafından İstanbul'a gönderilen valizlerin içinin boş olduğunu kaydetti. Rusya'da kötü muameleye gördüklerini kaydeden bir vatandaş ise görevlilerin kıyafetlerini çıkarttırdığını iddia etti.

"ÜLKEMİZE KÜFÜR EDİYORLARDI"

Rusya'da görevliler tarafından kötü muameleye maruz kaldığını belirten Cemil Özdemir isimli bir vatandaş, "20 saate yakın esir hayatı yaşıyoruz. Ne yazık ki misafir olarak değilde son olan olayların esiri olarak orada bulunduk. 5.5 saat bizi beklettikten sonra odalara aldılar. Herkesi dağıttılar erkek ve kadınları ayrı ayrı. Konsolosluğumuzdaki arkadaşlarımıza teşekkür ederiz, bizimle ilgilendiler. Yaklaşık 14 saat yemek yemedik. Konsolosluktan gelen arkadaşların getirdiği yiyecekleri yedik. 10 saat su yoktu. Çeşme sularını getirip içirmeye çalışıyorlardı. Olay çıkarmadık. Sürekli tahrik edecek şeyler söylüyorlardı. Ülkemize küfür ediyorlardı. İlk gittiğimiz zaman bizi sorguya aldılar. Sivil vatandaşlar geldi. İmzalı kağıtlar almaya çalıştılar. Bizde psikolojik olarak bıraktıkları etki çok büyük" dedi.

"GELİRKEN YOLDA PANTOLONUMUZA KADAR ÇIKARTTIRDILAR"

"Bize zorla bilet aldırdılar" diyen Ergun Tokuslu ise "Otele gitmemizi söylediler. Karakola gittik. Karakoldaki arkadaşlar bize vizesiz geldiğiniz için kalabilirsiniz dediler. Moskova'ya döndük. Gelirken yolda pantolonumuza kadar çıkarttılar. Hala da Türklere orada dünya kadar sıkıntı yaşatıyorlar. Bizim ülkemize ellerini kollarını sağlayarak girebiliyorlar" ifadesini kullandı.

"VALİZİN İÇİNİ BOŞALTIP BOŞ ŞEKİLDE GÖNDERMİŞLER"

Ramazan Güdümen isimli bir vatandaş valizinin içindeki eşyaların eksik olduğunu belirterek, "Rusya'dan geliyoruz. Valizin içini boşaltıp boş şekilde göndermişler. Bilgisayarım, kamera parçalarım vardı. 24 saat orada gözaltında tuttular bizi. Valizlerimiz size gelecek İstanbul'dan alacaksınız dediler kimisi yok kimisi eksik" dedi.

Rusya’da gözaltına alınan iş adamları döndü

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.