08 Şubat 2012 Çarşamba
HAVA SICAKLIĞI0 °C
Yeşil yapraklı sebze diyabet riskini azaltıyor

Yeşil yapraklı sebze diyabet riskini azaltıyor

İngiltere'de araştırmacılar, yeşil yapraklı sebze yiyenlerin şeker hastalığı olasılığının azalabileceğini söylüyor.
26 Ağustos 2010 Perşembe 14:11
Yazı Boyutu:
Metni küçült
Metni büyüt

Meyve ve sebze yemenin diyabet hastalığını nasıl etkilediğini araştıran ekip, alt farklı kümeye ayrılmış meyve ve sebze grupları arasında, sadece ıspanak ve lahana gibi yeşil yapraklı sebzelerin diyabete olumlu bir etkisi olduğunu gördüklerini söylüyor.

British Medical Journaladlı tıp dergisinde yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, günde 1,5 porsiyon ıspanak ya da lahana yemek, ikinci tip diyabet riskini, yüzde 14 oranında azaltıyor.

Fakat uzmanlar, bütün sebze ve meyvelerden günde en az 5 porsiyon yemeye gayret edilmesini istiyor.

Leicester Üniversitesi'nde yapılan araştırma, 220 bin yetişkinden alınan veriler ışığına gerçekleşti.

Bilim adamları, genelde daha fazla sebze ve meyve yemenin ikinci tip diyabet hastalığı riskini azalttığı yönünde yaygın bir kanı olmasına karşın, araştırmanın bu yönde, ortaya güçlü bir bağlantı çıkarmadığını söylüyor.

Ama sadece 'yeşil yapraklı sebze' kategorisine bakacak olursak, bu tip sebzelerin ikinci tip diyabetin önüne geçtiğine dair, kayda değer bulgulara ulaştıklarını söylüyorlar.

Bu grupta ıspanak ve lahananın yanısıra brokoli ve karnabahar da yer alıyor.

Leicester Üniversitesi doktorları, günde 106 gram yeşil yapraklı sebze yemenin, diyabet riskini yüzde 14 düşürdüğü sonucuna vardıklarını aktarıyorlar.

Bu tip sebzelerin neden bu etkiyi gösterdiği konusu, bilimsel olarak tamamen açıklığa kavuşmuş değil. Fakat öne sürülen nedenlerden biri, yeşil yapraklı sebzelerin C vitamini gibi antioksidanları yüksek miktarda içermesi.

Yeşil yapraklı sebzelerin magnezyum oranının yüksek olmasının da, diyabet riskini azaltmasıyla ilgili olabileceği düşünülüyor

İHA

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
1 . ORHAN DEMİR6
2 . HAKAN KOCABIYIK5
3 . HACİ CİRİS5
4 . EMRAH TÜRKMEN1
5 . SEKEROBALI1
6 . BEKİR PAKSOY1
POLİTİKA
CHP’de delege seçimleri yapılıyorPartilerine gösterilen ilgi ve teveccühün artarak devam ettiğini ifade eden Doğan Arslan, yaşanan gerginliklerin ise doğal olduğunu belirtti.
POLİTİKA
Ünal TV 24'te canlı yayındaTBMM Grup başkanvekili Mahir Ünal Tv 24'de canlı yayına cıkaracak CHP Lideri Kılıçdaroğlu'nu eleştirdi

POLİTİKA
Ekinözü yolunda etüt çalışmaları başladı Proje başmühendisi Bülent Gümüşöz ise yapılacak çalışmaların kısa zamanda tamamlanabilmesi için hızlı davranacaklarını, bu süreçte en fazla süreyi alan kamulaştırma konusunda destek beklediklerini belirtti.
GÜNCEL
1 yaşındaki çocuk otomobilde mahsur kaldı otomobilde mahsur kalan 1 yaşındaki çocuk, yarım saat süren uğraşın ardından otomobilin camı kırılarak kurtarıldı.

POLİTİKA
Başbakan'dan önemli açıklamalar1982 yılında Suriye Hama'da gerçekleştirilen katliam tüm Dünyada Müslümanların kalbinde yara açtı. O katliamı gerçekleştirilenler belki mahkemelerde yargılanmadı ancak Müslümanların nezdinde katliamcı olarak anıldılar.
GÜNCEL
Dondurucu soğuklar geliyorBalkanlar'daki soğuk ve kar yağışı özellikle yarın ve perşembe günü Türkiye'de etkili olacak Türkiye'de, Balkanlar'da afet ilan ettiren kar yağışının ektisi altına giriyor.

EKONOMİ
Helal sertifikalı ürün ihracatı 5 milyar dolara ulaştıGİMDES Başkanı Büyüközür: ''Helal sertifikalı ürün ihracatı 5 milyar dolara ulaştı'' -''2012'de 100 adet helal dünya marketi açmayı hedefliyoruz''
EKONOMİ
AKEDAŞ Elbistan İşletme Müdürü Öner uyardıÖner, ziyareti sırasında yaptığı konuşmada, borcun ödenmemesi halinde elektrik verilmeyeceğini ifade etti.

07 Şubat 2012 Salı 11:23
07 Şubat 2012 Salı 11:02
07 Şubat 2012 Salı 10:56
07 Şubat 2012 Salı 09:20
07 Şubat 2012 Salı 09:17
06 Şubat 2012 Pazartesi 21:57
06 Şubat 2012 Pazartesi 21:37
ÜYE İŞLEMLERİ
ANKET
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinden memnunmusunuz?
OLTA'YA TAKILANLAR
YAZARLAR
GÜNÜN FOTOĞRAFI