Ya Olduğun Gibi Görün, Ya Göründüğün Gibi Ol

Bazı şehirler vardır sizi tarihi ile büyüler, bazı şehirler ise mimarisiyle, bazısı doğa güzelliği, bazısı ise yemekleri ile sizi tekrar oralara çeker.

Uzun zamandır görmeyi hayal ettiğim Şeb-i aruz törenlerini görmek nihayet bu sene kısmet oldu. İki yıl önce Mevlana ziyareti yapmıştım ama Şeb-i aruz dönemi olmadığından benim için eksik kalmıştı. İşte bu eksiğimi gidermek için gittiğim, iki günlük küçük bir tatilden büyük huzur ve mutlulukla döndüm.

Özel bir tur firmasının düzenlediği gezimiz 13 Aralık 2014 günü önce ülkemizin en güzel yerlerinden olan Nevşehir Kapadokya’dan başlamıştı. Sabahın erken saatinde otele yerleştikten sonra gezimize Avanos ile başladık. Burada Kızılırmak, aşıklar köprüsü, çanak çömlek atölyelerini görebilme şansına sahip olduk. Daha sonra Paşabağ bölgesine giderek peribacalarını daha yakından görmek ve aralarında gezmek, öyle büyüleyici öyle güzel geldi ki hayretler içinde gezdik. Birbirinden güzel ve anlamlı peri bacalarını gezdikten sonra, Üçhisar kalesine çıkarak bölgeyi panoramik olarak ayaklarımızın altında görebilmenin mutluluğunu yaşadıktan sonra otele dönerek o günkü gezimizi tamamlamış olduk.

Ertesi günü sabah erken saatte Konya’ya hareket ettik. Yaklaşık üç saat süren yolculuk sonrası Konya’ya geldik. İlk olarak Mevlana türbesini gezip, dualarımızı ettik ve eski eserlerin olduğu müzeleri gezerek bilgiler aldık. Daha sonra Hz. Mevlana’nın 741. Vuslat yıldönümü anma törenleri dahilindeki Mevlevi törenlerini izlemek üzere tören alanına gittik. Semazenlerin ve izleyenlerin kendinden geçtiği bu eşsiz Sema gösterilerini izleyerek, rengarenk ışıklar altında muhteşem bir görsellik hepimizi büyüleyerek huzur içinde ayrıldık. Konya içinde turumuzu tamamlayarak ve yöresel lezzetlerini de tadarak İstanbul’a yol aldık.

Mevlana felsefesinin temelinde aşk olduğunu ve tanrıya ulaşmak için gerekli olan en önemli şeyin tanrı aşkının olduğunu hepimiz biliyoruz. Mevlana’nın sevgisi evrenseldir, ırk, din, dil ayırımı yapmadan tüm insanları benimsemiştir. Tasavvuf inancını günlük hayatına da mal etmiş. Kadına büyük önem vererek ‘’sizler kadının kapanmasını istedikçe, herkeste onu görme isteğini kamçılamış olursunuz. Bir erkek gibi bir kadınında yüreği iyiyse, sen hangi yasağı uygulasan da o iyilik yoluna gidecektir. Yüreğin kötüyse, ne yaparsan yap, onu hiçbir şekilde etkileyemezsin’’ diyerek kadının erkekle eşit olduğunu savunmaktaydı.

Mevlana, İslam ve gayri İslam gibi bütün insanlıkça beğenilmiş bir sanat adamıdır. Fikir ve kişi özgürlüğüne olağanüstü değer vermiş, insanı adeta kutsal bir varlık derecesine yükseltmiştir. Sonsuz derecede hoşgörülüdür. Büyük bir Türk şair,i bilgin ve fikir adamıdır. En kötü insanı bile bağışlanmaya, sevilmeye laik görür. O kadar güzel fikirleri var ki aşağıda yazılı öğüdü sanırım hepimizin hayat felsefesi olmalı diye düşünüyorum.

Mevlana’nın 7 Öğüdü:

1. Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol.
2. Şefkat ve merhamette güneş gibi ol.
3. Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.
4. Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol.
5. Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol.
6. Hoşgörülülükte deniz gibi ol.
7. YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.

İşte tüm bu düşünceler, bana o kadar uydu ki, hayat felsefem, yol göstericim oldu…

Mevlana’nın en sevdiğim sözlerinden biri de ‘’ Bütün mesafeler yürekte başlar’’. Bu sözün manasını anlayarak, size tavsiyem yüreğinizdeki mesafeleri indirin ve bir an önce bu şehri görmeye, havasını solumaya, kültüründen istifade etmeye gelin. Şeb-i Arus zamanı en yoğun ziyaretçinin geldiği şehre siz istediğiniz zamanda gelebilirsiniz. Çünkü diğer zamanlarda da haftada bir gün aynı törenler yapılıyormuş. Sevginiz sonsuz, dostluğunuz baki kalsın…

Güzel ve doyumsuz bir gezi oldu. Yaklaşık üç yıldır fırsat oldukça Türkiye’mizin güzel yerlerini gezmekten, görmekten inanılmaz keyif alıyorum. Her gezdiğim yerden ayrı bir mutluluk ve haz alarak ruhumun bir kısmını bırakarak ayrılıyorum. Ülkemiz ne kadar güzel bizler böyle topraklarda yaşadığımız için ne kadar şanslıyız, ne olur kıymetini bilerek yaşayalım.

Sevginiz sonsuz, dostluğunuz baki kalsın…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.